Aici poti sa afli lucruri interesante despre vin, sa descoperi vinuri de exceptie din Romania si din strainatate, sa primesti raspunsuri la intrebari si sa inveti tot ce trebuie pentru ca sa devii un cunoscator adevarat!
Blog Răzvan Jurca
Vine omul, dar mai si pleaca!
De sezon: Vinul rosu tine la respect gripa porcina!
Conform unui studiu preluat de Wine Spectator din “Journal of Experimental and Clinical Cancer Research” publicat de microbiologul italian Gianfranco Risuleo de la Universitatea Sapienza din Roma, resveratrolul (principalul compus polifenolic prezent in vinurile rosii) are proprietatea de a impiedica replicarea virusurilor la nivel celular.
Cercetatorul a demonstrat ca in cazul virusurilor care se reproduc in interiorul celulelor organismului-gazda (printre care cel al poliomielitei sau noul AH1N1), inmultirea lor este inhibata pana la stagnare in prezenta resveratrolului.
Materialul pe care il puteti parcurge integral accesand pagina aceasta dezvolta pe larg procesul si rezultatele cercetarilor publicate de profesorul italian.
Cu alte cuvinte si in rezumat, concluzia ar fi urmatoarea: un pahar si jumatate de vin rosu pe zi (aprox 200 ml), introduce in sistem cantitatea de resveratrol optima pentru a tine in sah incubatia noii porcarii (cica merge si in cazul cancerelor cu cauze virale).
Acuma ce nu pot sa spun este cat de adevarata e treaba asta (jurnalele in care e publicat studiul sunt insa, pe bune, foarte serioase), nici daca decedatii nostri din cauza noii gripe iubeau sau nu flaconul, Cu siguranta insa pot sa va indic ce soiuri de strugure produc mai mult resveratrol: Cabernet Sauvignon, Nebbiolo si Pinot Noir. Asta stiu si pentru prima data pot sa spun cu mana pe inima ca ma vaccinez preventiv cu acestea cu religiozitate, exact cum scrie la jurnal
)
S-ar putea să te mai intereseze:
10 Responses to “De sezon: Vinul rosu tine la respect gripa porcina!”
Leave a Reply
Articol © 2009 Vin... şi plec!
Plăcută cură mai ţinem şi noi, corect! Partea mai puţin pozitivă cu resveratrolul este că fiind ingerat pe cale bucală el nu prea reuşeşte să ajungă în zonele celulare în care se presupune că ar avea aceste efecte benefice
Se pare că acizii gastrici îi cam vin de hac, iar ce scapă este insignifiant. Dar asta nu înseamnă că trebuie renunțat la cură, în niciun caz!
Gasesc distractive toate studiile astea. Poti muri de ciroza, dar e ok, n-ai probleme cu inima, nici cu gripa!
Asta zice şi Jamie Goode în cartea lui, că recomandările de genul vinul face bine pot să facă rău dacă se sare calul tocmai prin afectarea ficatului şi nu numai. Cred că de aceea a spus ministrul sănătăţii din Franţa anul trecut că vinul nu face deloc bine, ci din contră. Şi asta într-o ţară tradiţional consumatoare de vin… Te pune pe gânduri, nu?
Stii, mi s-a parut intotdeauna comic ca se recomanda “un pahar de vin rosu pe zi face bine la sanatate”. Problema ca dupa ceva timp paharul de vin rosu se dubleaza, tripleaza, etc. Organismul devine tolerant cu alcoolul, si “cere” din ce in ce mai mult. In fine, nu sunt eu cel mai potrivit s-o fac pe moderatul:)
Intr-adevar, studiile de genul asta sunt cel putin ciudate cateodata. Faptul ca in vinul rosu sunt compusi benefici sanatatii este indiscutabil; s-a demonstrat cu mult timp in urma si nu cred ca e vrajeala – inca din antichitate se credea ca vinul rosu, mai ales, are capacitati curative. Iar paradoxul francez ramane un fapt bine documentat in continuare.
Faza cu “un pahar de vin rosu pe zi face bine la sanatate” a fost prost inteleasa la noi, mai ales; de fapt, medicii si studiile recomanda consumul moderat de vin rosu, nu neaparat zilnic. Faptul ca unii o iau pe aratura e altceva.
Cat priveste ministrul sanatatii din Franta, intreaga poveste deja a fost si inca este un subiect delicat in Franta. Intreaga pleiada de legi stupide care lovesc direct in producatorii de vin au facut valva si valuri de proteste in Franta. Totul a pornit de la ipocritele organizatii anti-alcool care au inceput sa aiba o influenta mare in Europa; si probabil sunt si alti baieti direct interesati sa loveasca in prod. de vinuri.
Oricum, comic si batator la ochi e ca noile studii care spun ca de fapt vinul nu e chiar atat de benefic, sunt de fapt lansate de fix aceleasi organizatii care trambitau contrariul. Sunt convins ca aceasta schimbare brusca de opinie nu are legatura cu vinul ci cu alte interese.
Si inca ceva
As vrea sa vad niste studii care sa demonstreze ca rata de decese din cauza alcoolului este dominanta in tari ca Rusia sau cele din nordul Europei – acolo unde vodka se bea pe post de apa. Inca mai astept, nu am auzit nimic concludent in acest sens
Si nici macar nu vorbim de vin, ci de tarii care, din pmdv sunt mult mai distructive – cel putin teoretic…
Revin cu noutati
http://www.decanter.com/specials/293220.html
Comentariile sunt de bun simt si “spot on” cum ar spune englezu’. Chestia certa e ca nici unii nici altii nu pot demonstra clar ceea ce sustin. Hai sa ne bucuram in continuare de aceasta mica placere a vietii fara sa ne facem griji foarte mari
Mişto articolul, Ciprian. De bucurat, ne bucurăm, fii fără grijă!
Foarte interesant articolul, maestre Ciprian. De, scoala englezeasca nu se dezminte: arata atat jumatatea plina, cat si pe cea goala a paharului prezentand argumente pro vs. contra afirmatiilor generale legate de influenta vinului asupra unor afectiuni specifice. Aceasta abordare cred ca ajuta sa poti sa-ti faci un tablou complet asupra chestiunii, ramanand la latitudinea ta doar intrebarea “To be or not to be?” Parafrazand, in cazul nostru, “sa bei sau sa nu bei “:) In cazul meu, “to be” clar, dar cu moderatie!
Amin, Razvan, amin!